Sahabat Selamanya

Daisypath Friendship tickers
This Blog Was Born August 2009

Filo

Daisypath Anniversary tickers

27 November 2010

Takkala Bersama Ibu Saya ♥


ﺒﺴﻡﺍﷲﺍﻟﺭﺤﻤﻥﺍﻟﺭﺤﻴﻡ

Assalammualaikum
Salam ke atas kamu semua

Haha
Tertanya-tanya
Kenapa 'Bersama Ibu Saya' ?
Oke oke

27 November 2010

Jam 1900 hingga Jam 1915

Saya bersama emak
Masa itu saya sedang cari 'uban' emak
:::benda yang paling aku tak suka buat:::
Haha
Tapi saya cari jela
Dah bosan
Sedang-sedang mencari rambut yang berwarna putih itu

Emak tanya saya
"Man, nanti mak abah tak ade, sape lah nak jage kau"

saya jawab dengan perlahan
"hantar je kat pusat kebajikan"

then mak tak dengar dan mak cakap
"Ape?!Ikan?"

HAHA

Saya gelak
"Bukanlah mak, pusat kebajikan"

mak jawab
"Ah??!!KEPALE IKAN??

HAHAHA

Time tu saya gelak berdekeh-dekeh!!
takleh tahan

saya cakap
"PUSAT KEBAJIKAN!"

Mak jawab
"Oh..Rumah Kebajikan?"

saya jawab
"Ah..samelah tu"

huhu

paling lawak lah


Jam 2000 hingga Jam 2015

Saya duduk jap tunggu waktu Isyak
tiba-tiba mak datang nak lipat baju
saya pun duduk dengan tiba-tiba dan terus capai baju dan lipat
Mak cakap
"Eh?? Kenape ngankau ni?? Tiba-tiba je??"

saya Jawab
"LOh..Saje je.Tak boleh?"

Mak jawab
"takdelah..tapi tibe-tibe"

saya cakap
"Mak! Oke tak org sidai baju tadi??"

mak jawab ngan spontan
"Bolehla..mak kasi C tolak!"

haha

saya tergelak
saya jawab
"C tolak je ke?Okelah org sidai!!"




Kadang-kadang
Kita tak sedar
Mak kita sendiri
sangat sayang pada kita
Tapi??
Kita tak endah
Kita berfikir
"alaa..mak nie,,aku dah besar lah"
saya sendiri mengaku
saya pernah beranggapan macam tu
tapi kali ini
bERAZAM!
Tak nak wat lagi!!






INI IBU SAYA!
Cool tak??
haha

5 ulasan:

  1. marvelous post... makes me realizes that we should xtremely appreciate our maother... thx

    BalasPadam
  2. :)
    makes me smile bce bnde ni

    BalasPadam