Sahabat Selamanya

Daisypath Friendship tickers
This Blog Was Born August 2009

Filo

Daisypath Anniversary tickers

30 April 2011

Kawan Beribu , Sahabat Hanya Satu :)

Assalammualaikum w.b.t

Kenyataan tersebut .
memberikan seribu satu makna
dalam kehidupan bersahabat .


Kawan

Kadang kadang baik ,
kadang kadang jahat ,

kadang kadang manis berbicara ,
belakang . . pahit diluahkan .

kadang kadang ambil berat
kadang kadang diabaikan ,

adakala bermanis muka
adakala bermasam muka ,

adakala saling membantu
adakala diabakan juga ,

adakala baik bahasa
adakala makian dileparkan ,

tapi itulah kenyataan .


Sahabat :)
sentiasa bersama
sentiasa setia bersama
sentiasa memahami

tidak pernah berkasar
tidak pernah menipu
tidak pernah memberi beban

Jika engkau berbakti kepadanya, dia akan melindungi kamu
jika dia melihat sesuatu yang tidak baik daripada kamu, dia akan menutupnya
jika engkau berdiam diri (kerana malu hendak meminta), dia akan menanyakan kesusahan kamu
Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya dia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan persahabatan

Sahabat . kawan .
Lain erti nya

kawan mudah di cari . mana mana kita boleh dapat kawan .
tetapi . sahabat .
amat sukar di cari kerana itu adalah sesuatu kurniaan Allah kepada kita

jika sudah mempunyai sahabat . jagalah mereka .
dan doalah kesejahteraan dia .
supaya persahabatan akan kekal hingga lah ke syurga kelak .

InsyaAllah . :)




1 ulasan:

  1. Tanpa Nama02 Mei, 2011

    saya dn seorang yg saya anggap sahabat, brjalan brsama2..segala onak dn duri kami tempuh brsama..kadang2 sahabat mlindungi sy, kadang2 saya membantu sahabat. 1 hari..kami tiba di 1 prsimpangan..simpang ke kiri..adalah shot cut ke rumah sahabat..simpang ke kanan adalah laluan utama ke rumah saya dn boleh juga smpai di rumah sahabat..cuma, laluan kekanan agak jauh, berbukit2 dan tentulah penat. akhirnya, sahabat itu memilih laluan ke kiri untuk pulang ke rumah nya..saya mengiringi langkah2nya dari jauh..dan...jauh di sudut hati..saya brtanya..sahabat aku kah itu...??? apa komen saudara???

    BalasPadam