Sahabat Selamanya

Daisypath Friendship tickers
This Blog Was Born August 2009

Filo

Daisypath Anniversary tickers

12 Jun 2011

Dengan Izin Allah , Pasti Berlaku

Assalammualaikum w.b.t

Kepada Pelajar SBPI Selandar

Selamat Pulang Ke Asrama

Semoga Kita Menjadi Yang terbaik dari Semester Yang Lalu :D

InsyaAllah

Hati hati di Jalan Raya

02 Jun 2011

Ibu Bapa Segalanya


Assalammualaikum w.b.t

dah lama jari ni tak menari atas keyboard
:D

Ibu Bapa

Semua ada ibu bapa .
tapi . ada sestengah dari kita . tiada ibu bapa .
kesian
macam mana lah diaorang survive hidup diaorang kan ?

Korang pernah terfikir tak ?
hidup tanpa ibu dan bapa ?
mesti sangat susah .
sebab diaorang lah yang selalu bersama kita .
ya ! sekarang boleh lah korang cakap yang korang sayang awek or pakwe korang
sebab korang tak rasa kehilangan ibu bapa .

cuba fikir sejenak .
tiada ibu bapa kita .
tiada lah kita yang sekarang hidup di dunia ni .

kalau ibu bapa kita takda
dekat siapa kita nak mengadu ?
awek ?
pakwe ?
kawan ?
sahabat ?
cikgu ?
huh ! korang cuma boleh mengadu saja . tetapi tindakan selanjut nya ?
tiada kan ? diaorg hanya boleh dengar je .
tapi kalau ibu bapa kita .
korang mengadu . diaorang tak putus putus beri nasihat . kan ?

korang sedar tak ?
apa yang selama ni ibubapa kita buat .
SEMUA NYA !
untuk kebaikan kita sendiri .
untuk kebahagian kita sendiri .

cuba bayang kan
kalau ibu bapa kita tiada .
siapa nak beri makan minum kita ?
siapa nak bayar yuran yuran segala macam tu ?

ibubapa kita .
tak pernah minta kita apa apa .
kejayaan dunia akhirat yang mereka ingin untuk kita semua .
didikan diaorang untuk kita berjaya .
sikit pun diaorang tak pernah penat untuk jaga kita semua .

cubalah bayang .
macam mana kalau sekarang . ibu bapa kita tiba tiba pergi tinggal kan kita ?
apa kita nak buat ? nak menangis sampai keluar air mata darah ?
kita buat macam tu . diaorang tetap pergi menemui Nya .
tak sempat kita nak minta maaf kan ?
kita selau leka .
selalu lawan cakap diaorang .
dah tak sempat dah .
kadang kadang kita malu nak minta maaf kat ibu bapa semasa hayat nya .
kita selau tunggu hari raya baru minta maaf .
tak salah kita minta maaf kat diaorang selalu .
malah Allah lebih suka .

Aku tak sanggup kehilangan mereka .
siapa yang sanggup ?

ingat lah .

Ibu bapa segalanya bagi kita .
dan ingat lah perngobanan mereka terhadap kita dari kecil sampai kita dah berjaya sekarang .
korang tak kan dapat balas jasa diaorang .

maka . setiap hari . kita doakan kebahagian diaorang dunia dan akhirat .

Ibu Bapa Segalanya . . .