Sahabat Selamanya

Daisypath Friendship tickers
This Blog Was Born August 2009

Filo

Daisypath Anniversary tickers

01 Ogos 2011

Ramadhan Bulan Ibadah


Assalammualaikum w.b.t

Perginya Syaaban
Datang pula Ramadhan

Bulan untuk semua
bahkan yang bukan Islam turut merasai kedatangan ramadhan

Ramadhan
Bulan penuh kerahmatan
di mana . terdapat nya Malam Lailatul Qadar
terdapat Solat terawih

dimana bulan ini juga
setiap amalan manusia diperganda kan pahalanya .

dan bulan ini dituntut umat Islam untuk Berpuasa

PUASA

-Sekarang ni tengah puasa lah ni . lapar weh .-

ungkapan yang sering kita dengar
memang lah kita akan lapar .
saya sendiri sedang lapar .
tetapi
KELAPARAN tu merupakan pengorbanan kita untuk
ALLAH S.W.T

Seronok kan dapat berkorban demi seseorang
bahkan ini Allah . lagi seronok

-Wah . hari ni aku nak beli banyak makanan . macam macam aku nak beli-

bulan ramadhan ye ada bazaar ramadhan kan ?
mesti korang nak beli macam macam

WAIT !
STOP !
jangan membazir . beli sekadar keperluan okay ?
percayalah . korang beli banyak banyak .
susah nak abeskan . lain lah kalau saiz kapasiti perut korang muat kan .

-Allah . Penat nya bulan puasa ni . aish .. -

Hey come on lah . penat ke berpuasa ?
*memanglah penat
tapi cuba korang bayangkan .
zaman rasulullahh s.a.w
siap berperang masa bulan ramadhan . diaorang semua bukan penat . malah bertambah semangat .
sebab apa ?
sebab diaorang yakin dengan janji Allah
renungkan . :DD

-makcik siti : aish . budak zaman sekarang . bulan puasa pun nak merompak . apa nak jadilah aku pun tak tahu .-

pelik kan ? yelah . bulan puasa mana ada syaitan laknatullah .
aku tahu korang dah tahu punca benda benda ni berlaku .
sebab apa ?
NAFSU

ok . like this . sebelum datang bulan ramadhan . syaitan ada .
nafsu pun ada .
so syaitan merupakan penggerak nafsu kita .
tapi bila syaitan takde pon . benda macam ni berlaku .
so kita lah yg mengerakkan nafsu tu

Oleh itu . buat sesuatu tu . jangan lah ikut nafsu . faham ?

Kesimpulan nya



SELAMAT BERPUASA :D
Puasa jangan tak puasa .


Tiada ulasan:

Catat Ulasan