Sahabat Selamanya

Daisypath Friendship tickers
This Blog Was Born August 2009

Filo

Daisypath Anniversary tickers

18 September 2011

Semoga Di Mudah Kan Untuk nya

Ya Allah
Aku perlu kan abah dalam hidup ku
Aku belum sempat untuk mencurah bakti pada nya
banyak dosa aku pada abah
belum sempat aku minta maaf

Ya Allah
Abah banyak beri aku tunjuk ajar dalam liku kehidupan
dia cakap
"man , along angah dah ada keluarga sendiri . Sekarang ni tinggal man je .
Man belajar lah rajin rajin . sekarang ni orang pandai pandai . abah cuma boleh tolong pasal
kewangan . selebihnya man yang tentu kan "


Ya Allah
Abah dulu susah .
dia selalu berulang alik ke Kuala Lumpur untuk pergi ke kerja .
setiap hari .
itu lah rutin beliau .
dia tak pernah penat untuk memberi kami sekeluarga makan
dia berusaha tanpa pernah mengeluh
kepenatan yang mengajar dia hidup secara sederhana

Ya Allah
Kini abah dah mewah .
Semua yang abah berikan pada kami sekeluarga .
begitu mewah .
abah cuma nak tengok kami sekeluarga bahagia .
itu yang dia impikan dalam keluarga nya .

Ya Allah
Penat lelah . membawa kepada kejayaan dia pada hari ni .
tetapi . . . .

Abah ada sakit jantung .
abah simpan kesakitan dia demi keluarga
tak pernah dia mengadu sakit .
tak pernah sekali pun .

Ya Allah
belum sempat aku beri kan kejayaan dia
Janganlah Engkau ambil nyawa nya
aku begitu memerlukan abah dalam hidup aku
abah selalu bimbing aku
walaupun dia selalu marah aku
tetapi aku tahu
dia sayang kami tiga beradik
dia nak anak anak nya berjaya
supaya bila dia tiada . kami dah berjaya

Kalau abah pergi .
macam mana kami sekeluarga ?
abah idola kami

Emak ada cerita
sebelum abah masuk wad
abah ada mimpi
abah mimpi ada kubur kosong

Ya ALLAH
Air mata tak berhenti mengalir
begitu sayu sekali emak cerita
abah kekuatan emak
emak perlukan abah sangat
emak cakap
apabila mereka nikah
emak cakap inilah suami aku akhir hayat .

Ya Allah
aku memoon pada Mu Ya Allah
kau selamatkanlah abahku
permudahkan pembedahan beliau Ya Allah

Amin


Semoga semua nya selamat . InsyaAllah

16 September 2011

Hashim Isa . Kau Permata

abah aku
bukan d lahirkan
dalam keluarga yang senang
dan tidak juga susah
sederhana katanya
dalam kamus hidup abah
hidup kita bukan susah
cukup semuanya
cuma tidak mewah
abah bahagia
dengan kata2nya
dan ayat itulah
yang aku jdikkan pegangan
utk hidup serba sederhana
dan bahagia
abah aku
punya banyak idea
banyak ilmu
cume mungkin
takdir hidupnya
kepayahan di jalani
dan di akhiri dengan
kemanisan

dulu
masa aku kecik
aku ingat sgt2
abah selalu amik upah
pasang telefon
rumah orang
abah selalu jual kasut
abah selalu jdik pengadil bola
mcm2 keja abah buat
untuk tambah pendapatan keluarga
kerana
masa tue abah
hanyalah seorang buruh

dulu
orang selalu
kata abah mcm keling
abah x handsome
abah xde pangkat
kulit abah hitam
tapi abah masih
sayang pada
orang2 itu
padanya itu semua hanyalah gurauan
terlalu banyak
cas +ve dalam diri
abah yg cuba aku
warisi

dulu
abah naik motor kapcai
kalau nak pegi rumah atok
kita org naik motor 4 beranak
sbb nak jimatkan
duet minyak keta rm5
sbb nak antau kita orang gie sekolah
betapa jimatnya
abah demi keselesaan anak2

dulu
abah ada kereta
kereta FIAT uzur warna merah
abah pernah cerita
ekzos kereta tercabut di tengah jalan
tanpa rasa segan abah kutip balik
kereta berasap2 d tengah jalan
mak selamatkan kita org
keluar dr kereta
tapi abah bangga sebab
punya kereta
untuk bawa kami sekeluarga
jalan-jalan
tanpa berpanas dan berhujan

hmm..
terlalu banyak cerita ttg abah
kepayahan abah
tapi yang
nyata
kepayahan yang abah lalui
tanpa keluhan
dan akhirnya
yang ESA anugerahkan
kehidupan yang manis
untuk hari ini
atas usaha abah
yang tidak pernah kenal erti jemu
kini abah
dapat rasa berada d atas
dapat rasa mengelilingi dunia
dapat rasa pacuan 4 roda yg mewah
dapat rasa gaji 5 angka
kerana
abah sentiasa yakin tentang takdir hidup
adalah yang terbaik buatnya